GrBusinessForum
Η ελληνική κοινότητα του επιχειρείν


Η οικονομία της βλακείας

2 likes Kostas57 nikath  

Αναρωτήθηκα πολλές φορές αν η βλακεία είναι μία μεγάλη αγορά. Όλο και θα συμβεί κάποιο περιστατικό που θα μου το επιβεβαιώσει.

Το πιο πρόσφατο: χαλάει ο ανεμιστήρας από το laptop μου Dell Latitude E6400. Ξεβιδώνω το πίσω κάλυμμα, εντοπίζω τον ανεμιστήρα, τον ξεβιδώνω κι αυτόν και τραβάω και το καλωδιάκι που κούμπωνε σε ένα σημείο.

Βρίσκω σε γνωστό μου γαλλικό site ανταλλακτικό γύρω στα 18 Ε (κι ακόμη φτηνότερα σε μη γνωστά sites). Επειδή θα αργούσε η παράδοση είπα να πάρω σε τοπικά μαγαζιά. Δεν πούλαγε κανένας σκέτο ανταλλακτικό. Θέλαν 50 Ε εργατικά +τιμή του ανταλλακτικού. Τελευταίο πήρα το μαγαζί από όπου είχα αγοράσει τον υπολογιστή και μου ζήτησε 30 Ε για τα εργατικά.

-Τι ακριβώς πληρώνει κανείς για 30 Ε εφόσον δεν χρειάζονται πάνω από 5 λεπτά να το αλλάξει μόνος του; Επειδή με ξέρει, μου απάντησε χωρίς τεχνικίστικο καμουφλάζ: «Το φόβο μη χαλάσει τίποτα. Και ότι το παίρνει από μαγαζί με «φάτσα σε δρόμο» (γαλλική έκφραση: μαγαζί σε καλό σημείο και φημισμένο). Επίσης δεν μπορούμε να κατέβουμε και πολύ κάτω από τις τιμές που συνηθίζονται, γιατί ο κόσμος συνηθίζει κάποιες τιμές και αν το βρει πολύ κάτω βάζει υποψίες»

Και πράγματι είχα βρει το ίδιο ανταλλακτικό στα 9 Ε. Αλλά δεν με έπεισε. Από άλλες εμπειρίες που έχω, δεν στο φτιάχνουν επιτόπου, αλλά σου λένε πέρνα τότε, για να μην μπορείς να δεις τι έκανε και πόσος χρόνος χρειάστηκε.

Καταλαβαίνω για τις περιπτώσεις που χρειάζεται ειδική γνώση, αλλά κάποιοι πάνε να το επεκτείνουν και σε άλλες. Υπάρχει κάποιος βλάκας στην υπόθεση. Άλλοτε ο μάστορας που νομίζει ότι δεν θα το ψάξουμε κι άλλοτε ο καταναλωτής που πολλές φορές όντως δεν το ψάχνει. Κι αυτό ισχύει λίγο πολύ σε όλους τους τομείς.


 

06-11-2020 15:49 Παράθεση
1 likes nikath  

Μεγάλο ζήτημα.

Αυτό το καπέλο στις υπηρεσίες έχει να κάνει κυρίως με την άγνοια του πελάτη. Επειδή σε πολλές περιπτώσεις είναι απίθανο να ασχοληθεί ο πελάτης για να μάθει πως γίνεται κάτι και να το φτιάξει μόνος του και επειδή σε πολλά επαγγέλματα υπάρχει άτυπο καρτέλ τιμών, κάποιες υπηρεσίες κρατιούνται πολύ ψηλά. Μερικές εργασίες στον υπολογιστή ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, αν και τους έχει κάνει ζημία το youtube όπου μπορεί να δει κανείς πως μπορεί να φτιάξει το οτιδήποτε. 

Σε κάποιες άλλες δουλειές, πληρώνεις καθαρά τον αέρα, δηλαδή τα χρόνια που έχει ασχοληθεί κάποιος για να μάθει ένα αντικείμενο και να σου δώσει μία ολοκληρωμένη άποψη μέσα σε λίγα λεπτά, μέσα από χρόνια εμπειρίας. Αυτό ισχύει πχ στα νομικά επαγγέλματα, σε κάποια επαγγέλματα συμβουλευτικής όπως επενδυτικά, οικονομικά, σύμβουλοι επιχειρήσεων, εκτιμητές, λογιστές, κλπ 

Εκεί που γίνεται η μεγάλη σφαγή είναι στα τεχνικά επαγγέλματα, όπου πληρώνεις κυρίως τον τρόπο κατασκευής-επισκευής, κλπ και όχι τη συνολική εμπειρία του επαγγελματία. Δηλαδή αν ένα πλυντήριο, μία βρύση, ένα αυτοκίνητο βγάλει μία συγκεκριμένη βλάβη, μπορείς πρακτικά να το φτιάξεις μόνος σου σε 10 λεπτά αν μάθεις πως γίνεται, αλλά ο τεχνίτης μπορεί να σε πετσοκόψει. Αυτό δεν ισχύει πχ στα νομικά επαγγέλματα, όπου για να λάβεις μία νομική καθοδήγηση χρειάζεται πολύ περισσότερη γνώση και εμπειρία από ότι απαιτεί μία επισκευή 10 λεπτών. Για αυτό και κάποιοι δικηγόροι στη Νέα Υόρκη χρεώνουν ακόμα και 500-1000 δολάρια την ώρα για μία συνάντηση.


06-11-2020 16:37 Παράθεση
0 likes  
Χωρίς να θέλω να προσβάλω το γυναικείο φύλο, αυτές που πιάνονται εύκολα κορόιδο στις τιμές είναι οι γυναίκες. Επειδή δεν τα πηγαίνουν καλά με τα νούμερα, είναι ικανές να πληρώσουν χαζά ποσά για ασήμαντα πράγματα. Οι πιο πετυχημένοι έμποροι είναι αυτοί που δουλεύουν με γυναικεία προιόντα γιατί εκεί μπορούν να αισχροκερδίσουν πιο εύκολα. Ειδικά οι γυναίκες που δε δουλεύουν και τρώνε τα λεφτά του άντρα τους, είναι οι καλύτεροι πελάτες γιατί δεν υπολογίζουν τα λεφτά αφού δεν κουράζονται για να τα βγάλουν.
11-11-2020 11:06 Παράθεση
Are you talking to me?
0 likes  
Παράθεση από nikath, 11-11-2020 11:06: Χωρίς να θέλω να προσβάλω το γυναικείο φύλο, αυτές που πιάνονται εύκολα κορόιδο στις τιμές είναι οι γυναίκες. Επειδή δεν τα πηγαίνουν καλά με τα νούμερα, είναι ικανές να πληρώσουν χαζά ποσά για ασήμαντα πράγματα. Οι πιο πετυχημένοι έμποροι είναι αυτοί που δουλεύουν με γυναικεία προιόντα γιατί εκεί μπορούν να αισχροκερδίσουν πιο εύκολα. Ειδικά οι γυναίκες που δε δουλεύουν και τρώνε τα λεφτά του άντρα τους, είναι οι καλύτεροι πελάτες γιατί δεν υπολογίζουν τα λεφτά αφού δεν κουράζονται για να τα βγάλουν.

Αυτό ίσχυε μέχρι το 2010. Με την κρίση έβαλαν μυαλό οι περισσότερες γυναίκες, που ξόδευαν ασύστολα πριν. Άρχισαν να μετρούν και τη δεκάρα. 

13-11-2020 11:55 Παράθεση



Απάντηση: